scheit(kruising schaap en geit)

  • erik van loon

    Labmens

    Klonen is eigenlijk allang geen science fiction meer. De acceptatie van kunstmatige inseminatie en reageerbuisbevruchting bij mensen en het klonen en het creëren van nieuwe organismen dmv. celfusie-techniek bij dieren waren hier de voorbode van. De scheit, een combinatie van een schaap en een geit, is overigens een goed voorbeeld van dit soort nieuwe organismen.

    Zelf ben ik een groot tegenstander van deze ontwikkeling en daarom vind ik dat bij het sterven van een labmens (laboratorium mens) de ouders strafrechterlijk vervolgd moeten worden voor dood door schuld. Een onnatuurlijk geboren labmens sterft namelijk per definitie een onnatuurlijke dood.

    Om een labmens te kunnen vaststellen dient een verplichtte DNA registratie van nieuwgeborenen en de ouders ingevoerd te worden. Bovendien zal de samenleving, de politiek, moeten beslissen welke rechten en plichten labmensen hebben. Ik zou bijvoorbeeld de vraag kunnen bedenken; hebben labmensen recht op gezondheidszorg.

  • erik van loon

    met labmensen bedoel ik Laboratorium mens, oftwel kloons.

    maar ik ben me bewust dat ik het op de verkeerde plaatst heb gezet, mijn excuses ik heb direct daarna het goed gedaan, door een nieuw bericht hiervoor aan te maken. zie thread.

    mvg

    Erik van Loon

  • Glennie Smith

    Ja ik zou graag foto's willen van de scheit. Zou je die mij kunnen mailen?

  • Biker bherke

    Hoi Beste

    ik was op zoek naar info over de scheit op het internet en kwam jou vraag tegen

    In het boek degenratie van Peter scheele staat er info en een plaatje over de scheit

    groetjes Biker Bherke

    President cma ( christelijke motorclub)

  • Claudi

    Ho ho ho!!!!

    Waar het mij omging of het überhaupt mogelijk is.

    Hebben onlangs twee kameroenschaapjes gekocht van een kinderboerderij waar schapen en geiten, mannetjes en vrouwtjes door elkaar heen lopen.

    Daarom had het dus gekund, indien biologisch mogelijk, dat de ooi niet door de Kameroenram is gedekt maar door één van de geitenbokken bv.

    Persoonlijk zie ik er totaal niet het nut van in om schapen met geiten te kruisen,

    net zo min als ik het nut ervan in zie dat er bepaalde hondenrassen gemengd worden omdat mensen verwachten er een grappig pupje uit te halen.

    Maar goed ik wijk nu ook af.

    Wilde dus alleen weten of het mogelijk is dat deze dieren met elkaar voor nageslacht zorgen.

    Groet,

    Claudia

  • Louis

    Nee, een geit en een schaap kunnen niet kruisen. De ‘scheit’ is een zogenaamde chimeer (Eng chimaera). Dwz dat in een vroeg embryonaal stadium embryo-cellen van een geit zijn geimplanteerd in een schapenembryo, of andersom. In een laboratorium, uiteraard, dus geen zorgen om de dieren op de kinderboerderij.

    Weet iemand of de gaap/scheit ook oud is geworden?

    Louis

  • christoph

    hallo

    wie weet waar ik veel informatie kan vinden over de celfusie met voor en nadelen ervan en wat voorbeelden.

    groeten