statistieken?

  • johan

    (nogmaals, maar dan met emaillink)

    waar kun je statistische gegevens vinden over de ontwikkeling van de biotechnologie in europese landen?

    CIAO!

  • Willem

    Beste Johan,

    De site van de EU zou een goed startpunt kunnen betekenen in jouw zoektocht

    Voor een goed overzicht binnen de verschillende lidstaten kun je denk ik het beste terecht bij buitenlandse equivalenten van het NIABA (Ned. Industriële & Agrarische Biotechnologie Associatie). Dit is een nationale lobby vanuit de biotech-industrie, zij hebben ook een website . Zij kunnen je misschien ook wel verder helpen.

    Een overzichtje van dergelijke buitenalndse clubs kun je vinden bij en op onder de knop “biotech assocations”.

    Nog meer van zulke nationale assocaties kun je vinden in de Virtual Library Biotechnology onder het kopje “Section Country, State, Province Directories”

    Ik hoop dat je hiermee even verder kunt. Als je nog meer info zoekt, laat het ons even weten.

    Succes!

    Willem

  • johan

    Hi Willem,

    nou, hier kan ik even mee vooruit. Alsof de startpagina niet voldoende is, krijg ik haast persoonlijke begeleiding!

    Ik vraag de info voor een sectoranalyse van de biotechnologische sector. Ik concentreer me daarbij op Duitsland, Frankrijk en de UK en zet Nederland daar tegen af. Ik weet niet veel van de biotechnologische sector, maar de sector is mee aardig aan het boeien.

    Voor zover: bedankt!

    CIAO!

  • Willem

    Tja heel begrijpelijk, deze sector boeit mij ook enorm.

    Ik zag dat Duitsland ook op je lijstje voorkomt. Misschien is het nog interessant om te weten dat Duitse biotech-bedrijven sterk per streek georganiseerd zijn in zogenaamde BioRegionen. Hiervan kun je een mooi overzicht vinden op onder het kopje biotechnologie en vervolgens Bio-Regionen.

    Succes met je sectoranalyse.

  • Willem

    Beste Johan,

    Ik weet niet of je al klaar bent met je onderzoek maar ik trof een voor jou wellicht interessant boek aan in de boekhandel. Het is heel Amerikaans (errug positief en lyrisch) van opzet maar gaat in op de “First”, “Second” & “Third Law of BioEconomics”. Tevens schetst het de internationale (economische) ontwikkelingen op het gebied van biotech.

    Auteur: Richard W. Oliver

    Titel: The Coming Biotech Age. The business of bio-materials.

    Jaar: 2000

    Uitgever: McGraw-Hill

    ISBN: 0-07-135020-9