welke DNA test?

  • Raphaela

    Sinda een 3 jaar geleden (ben nu 37 jaar) ben ik er achter gekomen dat mijn vader mijn biologische vader niet is.

    Je raadt het al…..veel problemen nu met de ouders.

    Nu heb ik navraag gedaan bij mijn huisarts voor een DNA test.(ik heb vermoedens wie mijn biologische vader wel is en die man heeft zelf ook die vermoedens).

    Mijn huisarts wist me te vertellen dat dit gedaan kan worden in nijmegen en amsterdam.

    Kosten: 795 euro en een rechtsgeldige 1150 euro!

    Nu ben ik hier wat aan het surfen op internet en zie goedkopere testen staan (waar ook vermeld bij staat dat deze rechtsgeldig zijn).

    Ik hoor nu ook dat deze goedkopere niet echt rechtsgeldig zijn bij juridische kwesties??!!

    Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven?

  • Dennis

    Met een vaderschapstest wordt vastgesteld dat er wel of geen biologisch verwantschap bestaat tussen de geteste vader en het kind. Er zit helemaal geen enkel verschil in het resultaat van een rechtsgeldige test of van een niet-rechtsgeldige test, en het maakt ook helemaal niet uit waar je deze test laat uitvoeren, duur of goedkoop, uiteindelijk zijn de resultaten natuurlijk altijd hetzelfde.

    Het enige wat bij een rechtsgeldige test wordt gedaan is dat de identiteit van de vader en het kind wordt vastgelegd door een onafhankelijk getuige. De uitslag van een rechtsgeldige test wordt echter pas formeel rechtsgeldig als een rechterlijke instantie dit als bewijsmiddel accepteert. Als je als getuige de huisarts neemt dan zal een rechter het resultaat normaal gesproken zonder problemen als bewijsmiddel accepteren.

    Veel bedrijven willen je heel veel geld laten betalen door te schermen met allerlei accreditaties en dergelijke. Als je een test laat uitvoeren bij een bedrijf met ISO-certificering is dat in principe voldoende.

    Raphaela schreef:

    >

    > Sinda een 3 jaar geleden (ben nu 37 jaar) ben ik er achter

    > gekomen dat mijn vader mijn biologische vader niet is.

    > Je raadt het al…..veel problemen nu met de ouders.

    > Nu heb ik navraag gedaan bij mijn huisarts voor een DNA

    > test.(ik heb vermoedens wie mijn biologische vader wel is en

    > die man heeft zelf ook die vermoedens).

    > Mijn huisarts wist me te vertellen dat dit gedaan kan worden

    > in nijmegen en amsterdam.

    > Kosten: 795 euro en een rechtsgeldige 1150 euro!

    > Nu ben ik hier wat aan het surfen op internet en zie

    > goedkopere testen staan (waar ook vermeld bij staat dat deze

    > rechtsgeldig zijn).

    > Ik hoor nu ook dat deze goedkopere niet echt rechtsgeldig

    > zijn bij juridische kwesties??!!

    > Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven?

  • grietjelawant

    mijn mijun dochter heeft 3 tets gedaan met 3 mannen,er blijt niet te kloppen,maar ik weet zeker dat dat die persoon man er by zit,ik weet het zelf toch wel,maar die tets kosten 249 euro,maar dat is toe nveel mte goedkoop,ik heb heoord en gelezen dat et wel eens 600 euro kan kosten de echte testen,ik ben er wel beroerd van dat is toc niet meer leuk meer,kun je hier met helpen…………………….gr lawant