scheit(kruising schaap en geit)

  • Willem

    Ja ik heb ‘m gevonden. Het dier heet in het Engels ’geep' en er staat een plaatje op een pagina die je een mooi overzicht biedt van de geschiedenis van de genetische modificatie.

    Groetjes,

    Willem

  • ONE DAY FLY

    NERDS IK GA JULLIE KRUISEN

  • iekswatengbiotech

    bij de aap zouden de nieuwe genen gebruikt kunne worden om te zien waar bepaalde gene van de aap aan of uit staan.

  • iekswatengbiotech

    Dan moeten we wel eerst plante zodanig aanpassen dat hierin genoeg essentiele vitaminen en eiwitten zitten, anders wordt iedereen ziek.

  • iekswatengbiotech

    proobeer het boek “de DNA makers” eens darin staat een heel leuk plaatje van een scheit en ook nog eens veel nuttige info over de biotechnologie.Misschien kan een ander je aan het ISBN nummer helpen aangezien ik dit niet meer weet.

  • Edokan

    Hallo,

    Weet niet echt goed hoe ik hierop moet reageren, maar ahhahahaaaaa.

    Klinkt best wel leuk.

  • Jan Peter Versteege

    In Noordhollands Dagblad (editie Alkmaar) vind je op 1 mei een foto 2002 een stukje over zo'n geval. Het gaat om het lammetje Eljo van de familie Van Hoogen uit Den Helder. De bok van de plaatselijke diergaarde schijnt verantwoordelijk te zijn.

  • Nelleke

    Scheiten bestaan. Op onze kinderboerderij lopen geiten en schapen die 1 keer per jaar worden bezocht door een mannelijke soortgenoot. Dit jaar hebben we echter geen ram op bezoek gehad. Tot onze verbazing beviel onze schaap echter van twee gezonde lammeren waarvan alleen de bok de vader kan zijn.

    Binnenkort zijn ze te bewonderen op onze website http://www.geminidorp.nl

    Als je foto's wil kunnen we die eventueel mailen.

  • Lisanne en Johannes

    Beste Ilya,

    Kunt u ons meer informatie mailen met betrekking totde green fluorescent protein? Met name zijn we benieuwd naar de struktuur en afkomst van dit molecuul en ook hoe dit gebruikt kan worden om transport in de levende cel te bestuderen.

    Alvast bedankt,

    Lisanne en Johannes.

  • Willem

    Het eiwit dient om gebeurtenissen in cellen te onderzoeken. Mensen en alle andere levende wezens (planten ed) bestaan uit cellen. Losse cellen kunnen worden onderzocht in laboratorium. Dit kan soms interessant zijn omdat cellen en de processen hierin belangrijke functies hebben in ons lichaam. Als je echt wilt weten wat alle moleculen in cellen doen is een microscoop niet voldoende. Dan kun je Green Fluorescent Protein gebruiken.

    Dat is een eiwit dat oorsponkelijk komt uit -ik meen- de kwal. Het eiwit kan in bepaalde situaties licht afgeven. Onderzoekers kunnen dit eiwit in laboratoria inbrengen in cellen. Hiermee kunnen de cellen en de processen daarin onderzocht worden. Onderzoekers kunnen er namelijk voor zorgen dat dit eiwit alleen licht afgeeft bij bepaalde processen in de cel. Die processen kun je zelf niet zien omdat ze daar veel te klein voor zijn maar door te kijken wanneer cellen licht afgeven weet je in wat voor situaties bepaalde celprocessen plaatsvinden.

    Een voorbeeld van zo'n onderzoek zou zijn om te kijken wat er in een tongcel voor ingewikkelde reacties plaatsvinden bij verschillende hoeveelheden suiker.