peptiden

• Louis

Kan iemand mij een goede informatie geven over peptiden? Ik gebruik nu een voedingssupplement die verschillende peptiden bevat. Het schijnt dat de wetenschap zich er behoorlijk mee bezig houd.

Alvast bedankt, Louis

• Bas van Tiggelen

Peptiden zijn niets anders dan ketens van aminozuren, de bouwstenen van eiwitten. Zonder te weten wat voor peptiden het precies zijn kun je er niets over zeggen. Overigens lijkt het mij vreemd om ze in voedingssupplementen te stoppen, aangezien ze in principe geen functie hebben voor het lichaam in deze vorm. Hooguit het leveren van essentiële aminozuren als ze worden afgebroken.

• Louis

Het gaat om di-, tri- en tetra peptiden. Als ik het goed begrepen heb werken ze ongeveer net zo als neurotransmitters. Het lichaam zou de peptiden herkennen en daardoor bepaalde functies uitvoeren. De resultaten zijn verbluffend. Ikzelf ervaar in ieder geval dat de pijn van mijn whiplash minder is geworden en dat ik mij wakkerder voel.

• Bas van Tiggelen

Tsja, wat valt er dan nog over te zeggen… Als het werkt dan is dat prima natuurlijk. Of het wetenschappelijk te verklaren is is dan een tweede.

• Louis

Ik mag graag altijd overal een beetje van weten. Zeker omdat ik eindelijks iets heb waarbij ik baat heb. Dank je voor je reactie bas,

met vriendelijke groet,

Louis

• hfjkhgh

jklgfHKgvu HOMO