Hallo iedereen,
Ik weet dat deze topic niks met het onderwerp van dit forum te maken heeft. Toch hoop ik dat iedereen mij wil helpen met deze enquete.
Ik moet nl. voor mijn opleiding tandartsassistente een essay maken.
Een van de mogelijkheden was het om dit essay om een grote enquete heen te bouwen, dat wil ik nu doen.
Ik zou het leuk vinden als iedereen deze enquete zo volledig mogelijk wil invullen. Het is mogelijk hem in te vullen en te posten op het prikbord of het kan ingevuld gemaild worden naar: simie_87@dcemail.com
Zodat ik een goed essay kan maken. In deze enquete wil ik proberen aan te tonen dat er verband bestaat tussen gebitsverzorging en de toestand van het gebit.
Ook wil ik onderzoeken wat het gemiddelde aantal vullinge/kronen etc. is bij een bepaalde leeftijdscategorie. Verder wil ik onderzoeken of er aan te tonen is dat bepaalde tandpasta's beter zijn voor het gebit of dat er zelfs aan te tonen is dat in bepaalde provincies gebitten beter zijn dan in andere.
Bij voorbaat dank voor uw medewerkeing.
Vr 1. Hoe oud ben je?
Vr 2. Ben je een man of een vrouw?
Vr 3. Welke provincie woon je?
Vr 4. Hoe vaak per dag poets je je tanden?
Vr 5. Wat voor merk tandpasta en -borstel gebruik je?
Vr 6. Gebruik je nog andere mondverzorgingsproducten (zoals floss, mondspoeling?)
Vr 7. Rook je? zo ja hoeveel en wat voor merk?
Vr 8. Gebruik je speciale tandpasta/mondverzorgingsmiddelen omdat je rookt?
Vr 9. Vind je dat je aan je gebit kunt zien of je rookt?
Vr 10. Hoeveel vullingen heb je ongeveer?
Vr 11. Hoeveel van deze vullingen zijn amalgaam en hoeveel zijn composiet (wit) of anders (goud)?
Vr 12. Hoeveel andere gebitsrestauraties heb je (kronen, bruggen, protheses)?
Vr 13. Waar zijn deze gebitsrestauraties van gemaakt (bv goud, porcelein)?
Vr 15. Hoeveel kiezen zijn er ooit bij je getrokken?
Vr 16. Hoe vaak heb je een wortelkanaalbehandeling ondergaa?
Vr 17. Hoe oud was je toen je je eerste gaatje had?
Vr 18. Hoe oud was je toen je je laatste gaatje had?
Vr 19. Hoe oud was je toen je eerste kies werd getrokken?
Vr 20. Hoe oud was je toen je laatste kies werd getrokken?
Vr 21.Hoe oud was je toen je je andere gebitsrestauraties kreeg (bv kroon,brug prothese)?
Vr 22. Hoe oud was je toen je je wortelkanaalbehandeling heb gehad?
Vr 23. Hoe nerveus ben je voor de tandarts?
Vr 24.Wat vind je het engste bij de tandarts?
Vr 25. Ben je tevreden over je tandarts?
Nu volgen nog een paar kreten die verband houden met de tandarts, ik zou het fijn vinden als jullie er een cijfer voor willen geven tussen de 1 en 10 hoe eng/nerveus jullie dit vinden of er voor zijn. en evt. er iets bij typen om het te motiveren.
1 = niet eng
10 = doodeng
De wachtkamer:
De geur:
De geluiden in de wachtkamer:
De assistente:
De stoel:
De lamp:
Het spiegeltje:
De sonde (haakje):
Het blazertje waarmee de tandarts de kies droog maakt tijdens de controle of vlak voor he leggen van de vulling:
De suctieslang waarmee de assistente je speeksel en het koelwater van de boor wegzuigt:
De verdovingsinjectie:
De boor:
Hartelijk bedankt voor het invullen van deze enquete.
evt. resultaten zal ik in het forum weergeven maar dat zal nog wel een poosje duren.
Groetjes simone.